Page content

Hoe versterk je jouw ogen?

Hoe versterk je jouw ogen?

Hoe versterk je jouw ogen? In de drukke samenleving waarin je vertoeft worden je ogen continu onder spanning gezet. Dat zoveel mensen steeds meer last krijgen van vervelende oogaandoeningen, is dan ook echt niet vreemd. Ik heb al eens beschreven wat de invloed van het blauwe licht in led-lampen is; het kan zelfs glaucoom veroorzaken. Dit licht straalt af van de laptop, desktop, tablet en smartphone, dus je ogen worden er ruim aan blootgesteld. Ook het zien van geweld kan wazig zicht opleveren. En onnatuurlijke straling berooft mijns inziens het netvlies van vitamine A. Vervuilde lucht, slechte voeding, negatieve gedachten en emoties, geen contact met de aarde… Al deze spanningsbronnen zijn voortdurend om ons heen. Lees er mijn verschillende blogs maar eens op na.

wifi geeft spanning in de ogenOp het moment dat ik deze blog schrijf, bevind ik me midden in de wifistraling. Ik schrijf dit stukje namelijk boven en kan dus niet rechtstreeks aan het modem werken. En ook al staat de helderheid van mijn laptop laag, er komt toch blauw licht vanaf. Wifistraling en blauw licht, deze twee spanningsbronnen doen mijn ogen direct geweld aan. Contact met de aarde is er op dit moment ook al niet. Dit is de dagelijkse realiteit waarin ook ik me bevind.

Wifi en felle lichten

Ik kan een heleboel zaken zelf beïnvloeden. Normaal gesproken schrijf ik mijn blog beneden in de huiskamer, daar heb ik een modem, zodat de wifi uit kan. Ook sluit ik mijn aardingsmatje daar gemakkelijker aan. Nu is het vakantie, zijn de kinderen thuis en werkt het beneden niet rustig. Ik heb natuurlijk ook niet alles in de hand. Aan koplampen met felle verlichting kan ik niets doen, straatlantaarns branden buiten volop, wifi zit in Nederland overal in de lucht, geweld is geïntegreerd in onze samenleving en kan op subtiel niveau al aanwezig zijn. Wat ik via mijn voeding binnenkrijg, kan ik wel voor een groot deel zelf bepalen. Maar wil je nog eens gezellig bij iemand eten, dan heb je toch kans dat het voedsel in zonnebloemolie of bak-en-braadmargarine is klaargemaakt. En dat het gerecht is afgeblust met een potje of zakje van het een of ander.

Wonen in een grot…holbewoner

Ga er als oog maar aan staan. Dat is echt niet gemakkelijk. Je moet wel van goede huize komen om niet met spanning te reageren op dit alles. Maar juist in verband met voorgenoemde factoren is het zo belangrijk om goed voor je ogen te gaan zorgen. Want hoe zwakker je ogen qua gezondheid zijn, hoe meer last je zult hebben. Ik heb eens een filmpje gezien van twee vrouwen die zo gevoelig voor wifistraling waren geworden, dat de enige manier waarop zij nog konden leven was door te gaan wonen in een grot diep onder de grond, want daar kwam de wifi niet.  Deze vrouwen waren zo verzwakt dat ze letterlijk niet meer in de samenleving konden blijven. Dieptriest dat dit zo ver heeft moeten komen.

Hoe versterk je jouw ogen?

De vraag is dus: hoe versterk je jouw ogen? Want diep in een grot gaan wonen, dat lijkt me niet echt handig. Feit is dat hoe meer je je organisme van binnenuit versterkt, hoe beter je je staande kunt houden. Palmeren is een zeer beproefde manier om spanning in je ogen, maar ook in de rest van je lichaam en in je geest, te neutraliseren. Ga zitten aan een tafel, met een kussen onder je ellebogen, leg je vingers over elkaar heen op je voorhoofd en breng je handpalmen als kommetjes over je ogen. Laat de randen van je handen lichtjes steunen op je oogkassen. Blijf zo een tijd zitten en voel hoe de rust en ontspanning naar binnen stromen. Als je het prettig vindt om bij de palmeeroefening begeleid te worden, kun je hier klikken voor meer informatie.

Neem extra magnesium

Neem extra magnesium, dat is navrouw met wapperende harenmelijk een mineraal dat ontspant. Veel mensen hebben er een tekort aan, zonder dat ze het weten. Je kunt magnesiumvlokken kopen om een (voeten)bad te maken, zodat je het mineraal via de huid opneemt. Als je de vlokken mengt met water, krijg je magnesiumolie. Die kun je op je huid smeren. Begint het te prikken, dan weet je zeker dat je een tekort hebt. Sommige mensen vinden het vervelend dat de olie zo plakt, maar wist je dat je hem al na een kwartier van je huid mag spoelen? De meeste magnesium is dan al opgenomen. Daarnaast kun je magnesium oraal nemen, magnesiumglycinaat is het beste opneembaar. klik hier voor goede magnesium.

Ik zweer bij Keltisch zeezout

Gebruik het juiste voedzame zout. Het meeste zout dat verkocht wordt, ook zeezout, is geraffineerd en daardoor niet goed opneembaar voor het lichaam. Een heel goed zout om te gebruiken is Keltisch zeezout. Ikzelf zweer erbij. Dit zout is ongeraffineerd en het staat bekend om de ideale verhoudingen qua mineralen en spoorelementen. Je kunt het zout natuurlijk gebruiken bij het koken, maar je kunt het ook op andere manieren tot je nemen. Maak bijvoorbeeld een oplossing van 1/3 Keltisch zeezout en 2/3 water, schud dit totdat het zout is opgelost. Neem iedere ochtend en avond een glas water met een theelepel van deze oplossing, Sole genaamd.

Levertraan voor de vitamine A

Neem dagelijks levertraan en boterolie voor een goede toevoer van vitamine A, D en K. Niet lekker, maar wel gezonde ogen door levertraanheilzaam. Ook biologische runderlever kun je met regelmaat eten. Op en achter het netvlies bevindt zich de hoogste concentratie vitamine A in het lichaam en het is ontzettend belangrijk voor gezonde ogen om genoeg van deze vitamine binnen te krijgen. Veel worteltjes eten is niet afdoende, dat zijn geen echte vitamine A en de vitamine wordt pas goed opgenomen als hij in vet is opgelost. Neem daarom iedere dag levertraan van het merk Green Pasture, die is koud gefermenteerd zodat de vitamine A echt bewaard is gebleven. Klik hier voor Green Pasture levertraan.

Goede voeding beschermt tegen spanning

eet vet voor gezonde ogenStop met het eten van voeding die je gestel verzwakt, zoals suiker en vloeibare plantaardige olie (m.u.v. extra virgin olijfolie). Zowel suiker als olie zit verstopt in praktisch alle bewerkte producten uit de supermarkt. Kook dus zo veel mogelijk zelf en maak gebruik van verse biologische groenten en biologische dierlijke producten. Via internet kun je op zoek gaan naar vlees van grasgevoederd vee. Gebruik veel verzadigd vet, zoals roomboter, slagroom, eieren, ossenwit, reuzel en geniet van dit heerlijke, rijke eten. Maak soep van beestenbottenbouillon, zodat je een gezonde dosis gelatine binnenkrijgt, ook heel belangrijk voor vitale en sterke ogen. Voor recepten klik hier. Wil je echt geen soep maken? Bestel dan hier goede gelatine. Of koop Aloë Vera, als je liever plantaardig wilt.

Zo stimuleer je de microcirculatie

Zorg voor een goede bloedsomloop. Ik gebruik zelf twee keer per dag het Bemer-systeem voor het stimuleren van mijn microcirculatie. Hierdoor wordt mijn lichaam tot op celniveau beter gevoed met zuurstof en voedingsstoffen en kunnen de afvalstoffen makkelijker afvloeien. Als je op de Bemer-mat gaat liggen en het apparaat zijn resonerende werk laat doen, activeert dit de microcirculatie vanzelf. Het gevolg is dat alles wat je al voor de gezondheid van je ogen doet, nog meer effect sorteert. Het palmeren gaat dieper en de voedingsstoffen komen beter aan op de plaats van bestemming, de cel. Je kunt hier mijn blog van vorige week lezen over het Bemer-systeem en de microcirculatie. Onderstaand zie je een filmpje  van een Amerikaanse optometrist die vertelt over de resultaten van de Bemer bij zijn patiënten.

Lezing over Bemer in Amsterdam

Als je meer wilt weten over Bemer en het systeem een keer wilt uitproberen, dan kan dat. Op donderdagavond 12 mei is er een lezing met uitleg in Amsterdam, daar ben ik ook bij. De lezing begint om 19.30 en duurt tot ongeveer 22.00 uur en wordt gegeven in :

Ondernemershuis Crataegus
Meidoornplein 40
NL – 1031 GD Amsterdam

Maar er worden ook op andere locaties in het land lezingen gegeven. Via onderstaand contactformulier kun je aangeven of je bij de lezing in Amsterdam aanwezig wilt zijn, of op een andere manier meer informatie wilt ontvangen.

Hoe versterk je jouw ogen? Hoe zorg jij ervoor dat ze beter met alle spanningen kunnen omgaan? Ik vind het leuk om hierover met je van gedachten te wisselen. Je kunt onderaan deze blog een reactie achterlaten.

Aanmelden of vragen over het Bemer systeem

Comment Section

7 reacties op “Hoe versterk je jouw ogen?


Door Tibor op 16 juni 2016

Beste Karin,
U schrijft dat Wi-Fi schadelijk is, maar hoe zit het dan met alle andere radiogolven? Zoals GPS, AM en FM radio, communicatie voor: marine, leger, (burger)luchtvaart en hulpdiensten, mobiele telefoons, Bluetooth, magnetron, radar en licht bijvoorbeeld? Het enige verschil tussen deze radiogolven is de frequentie (aantal golven per seconden).
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Radiogolf

Tot slot was ik geschokt toen ik las dat u verzadigd vet aanbeval, terwijl bijna elke andere bron, zoals het voedingscentrum, juist onverzadigde boven verzadigd vet aanbeveelt om hart- en vaatziektes te voorkomen. En liever vet te mijden aangezien we er al erg veel van binnenkrijgen.
Bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/gezond-eten-met-de-schijf-van-vijf/hoeveel-en-wat-kan-ik-per-dag-eten-/smeer-en-bereidingsvetten.aspx

Met vriendelijke groet,
Tibor


Door Karin op 21 juni 2016

Andere straling is ook niet goed. Veel op blote voeten lopen helpt je om deze energie weerbare ontladen.
En klopt verzadigde vetten zijn juist heel heilzaam en worden al eeuwenlang gegeten. Sinds we daarmee zijn gestopt worden mensen steeds zieker.


Door Tibor op 21 juni 2016

Beste Karin,
Als al die andere stralingen ook niet goed zijn is het uitzetten van je eigen internetmodem vrij zinloos, aangezien er (behalve vele andere internet modems dichtbij) standaard radiogolven, telefoonmasten, communicatie voor hulpdiensten en licht door de lucht verplaatsen. Behalve normaal (zon)licht bestaat ook geluid uit golven (trillingen in de lucht).

Anders dan radiofrequentie straling is radioactieve straling (of deeltjesstraling) wel schadelijk, verward u misschien deze twee termen?
Radiogolven (Radiofrequentie stralingen) is een trilling in een medium (zoals lucht en water).

Radioactieve straling is een Alfa-, Beta- of Gammadeeltje dat zich van een atoom af splitst (kern energie). als deze deeltjes iets op hun pad tegenkomt en botsen komt er kinetische energie (bewegingsenergie) vrij. Deze deeltjes kunnen slecht door bijvoorbeeld beton en water.

Alfadeeltjes (een helium atoom) stopt nagenoeg direct door water, Betadeeltjes komen iets verder en gammadeeltjes gaan tot ongeveer een meter beton.
Onderzeeërs communiceren met met radiogolven op “super low frequentie” door de zee over velen kilometers. Radioactieve straling is in water juist na enkele meters al onschadelijk.

Pas als radiogolven een golflengte van 10 nm (1 cm = 10.000.000 nm) of minder bereiken, zoals bij röntgenstraling, wordt het schadelijk bij grotere dosis. een röntgenfoto in het ziekenhuis is dus nog niet schadelijk.
Licht heeft een golflengte van 0.9 micrometer (900 nm), terwijl een mobiel telefoon en draadloze netwerken hebben een golflengte van 10 tot 100 millimeter (10 tot 100 miljoen nm).

Ik verwacht dus geen nadelige gevolgen van radiogolven aangezien het licht uit dezelfde golven bestaan als draadloze netwerken, maar dan met een hogere frequentie.

U zegt dat sinds we gestopt zijn met het eten van verzadigde vetten meer mensen ziek zijn geworden, maar wanneer zijn we ermee gestopt?
Aangezien er in het dagelijks eten (vooral fastfood) veel vetten zitten, waaronder verzadigde vetten.

Met vriendelijke groet,
Tibor


Door Karin op 21 juni 2016

Huidige voedsel zit juist vol met plantaardige vetten. Hamburgers bevatten inderdaad verzadigde vetten, vaak minimaal als ze mager zijn en ze worden gebakken in plantaardige olie, bedekt met mayonaise (plantaardige olie) en dat is juist slecht voor ons.
Ik ben verder geen specialist in allerlei soorten stralingen, maar weet wel dat wifi bijvoorbeeld heel schadelijk voor ons is. Uiteraard komt er van overal straling ons huis binnen. Ik gebruik ook producten om me daar zo goed als mogelijk voor te beschermen.


Door Tibor op 21 juni 2016

Beste Karin,
Wat ik probeer te vertellen is dat de straling van draadloze netwerken (draadloos internet) niet gevaarlijk is voor de mens. Pas als de golflengte zeer kort wordt, en er veel energie in opgeslagen zit, wordt het schadelijk. Dit is bij een golflengte van 10 nanometer (Röntgenstraling).
Licht (golflengte: van 380 nm (violet) tot 780 nm (rood)) is ook een radiogolf.
Het enige verschil, tussen Röntgenstraling, licht, draadloos internet (golflengte: ongeveer 10 tot 100 miljoen nm) en al die andere radiogolven is de frequentie.
De frequentie is het aantal golven per seconden. Dit kan ook uitgedrukt worden in de golflengte. Een korte golflengte hoort bij een hoge frequentie.

De zon scheen altijd al sinds er mensen op aarde zijn. Dus er was altijd al licht, en dus radiogolven. De radiogolven met een zeer korte golflengte zijn gevaarlijk bij een te hoge dosis, internet heeft juist langere golven dan licht.

Ik hoop dat ik u een beetje duidelijkheid heb kunnen geven over radiogolven.
Met vriendelijke groet,
Tibor


Door Rita ter Wiel op 3 mei 2016

Dank je wel weer voor alle goede info.
In plaats van runderlever kun je ook lamslever nemen?


Door Karin op 3 mei 2016

Beste Rita,
Ja, dat kan zeker.

Plaats een reactie


*