Ik ontdekte een manier om van mijn bril af te komen zonder de bijwerkingen van een dure ooglaserbehandeling

Ontspanning bij oogproblemen

Veel mensen hebben last van diverse oogproblemen, zoals rode, droge, jeukende, vermoeide ogen. Ze kunnen niet goed zien, zien wazig in de verte en/of dichtbij, zien dubbel of vervormingen. Het kijken gaat niet gemakkelijk maar kost veel moeite. Om weer goed te gaan zien, wordt er een bril voorgeschreven.

Maar de bril wordt bij iedere controle steeds sterker, dit betekent dat je ogen eigenlijk steeds slechter worden. Een bril zorgt er dus niet voor dat je beter gaat zien, maar juist MINDER GOED.

Bekijk deze informatie goed, want als gevolg van mijn ontdekking draag ik nu geen bril meer

Karin Hogenboom en ontspanningMijn naam is Karin Hogenboom en de afgelopen jaren zijn mijn ogen letterlijk getransformeerd. Van mijn 10e tot mijn 38e jaar heb ik een bril gedragen. Ik startte met -1 glazen en uiteindelijk werden mijn ogen steeds slechter. Rond mijn 20e was mijn sterkte -3,25. Ik was ervan overtuigd dat ik slechte ogen had, zonder bril kon ik niets zien. Mijn ogen werden dus niet beter door de bril, sterker nog, ik had ook vaak last van jeukende, rode en vermoeide ogen.

Ik stond op het punt om mijn ogen te laten laseren, maar schrok hiervan terug door de negatieve ervaringen over laseren beschreven op diverse fora. Ik had het idee dat er een andere oplossing moest zijn, want ondertussen begon mijn bril me steeds meer te irriteren. Altijd die vieze glazen, die pootjes die in mijn vel drukten. Ik wilde van mijn bril af. Ik ben zelf op zoek gegaan naar een andere manier om mijn zicht te verbeteren.

Ik ben blij dat ik voor deze weg heb gekozen, want het zien zonder bril geeft me heel veel ontspanning. De kwaliteit van mijn zicht is zoveel beter dan hij met bril ooit was. Ik voel me goed en mijn slaap is veel dieper.

Ik dacht al die jaren dat ik een bril of lenzen nodig had om goed te kunnen zien, me niet beseffende dat een bril de kwaliteit van mijn zien verslechterde. Maar het verslechterde ook de kwaliteit van mijn leven. Jarenlang sliep ik slecht, kon soms nachten niet in slaap komen en had met regelmaat last van hoofdpijn. De ontdekking dat dit samenging met het dragen van mijn bril was een behoorlijke schok. Nu ik geen bril meer draag zie ik beter, slaap ik goed en heb ik nauwelijks nog last van mijn ogen en hoofd.

Ik ontdekte een simpele manier om van mijn bril af te komen

Oog ontspanning kun je lerenOog ontspanning kun je goed leren

Tijdens mijn zoektocht kwam ik uit bij het revolutionaire werk van dr. Bates. In 1920 ontdekte dr. Bates al dat alle oogklachten als oorzaak hebben: spanning in de oogspieren. Waar komt die spanning vandaan en hoe kom je weer van die spanning af? Voor mij werd dit een ware (innerlijke) ontdekkingstocht, die ik heb beschreven in mijn boek Moeiteloos kijken zonder bril.

Toen ik begon met de Batesmethode, gingen mijn ogen direct vooruit. Het verbazingwekkende was dat mijn zicht dichtbij als eerste vooruit ging, terwijl ik altijd dacht dat ik dichtbij goed kon zien. Maar de kleuren werden veel helderder en dieper, ik ging meer contrast en diepte zien. Na ongeveer twee maanden kreeg ik ook flitsen van goed zicht in de verte. Die flitsen werden steeds langer, na drie maanden gebruikte ik helemaal geen bril meer en nu zie ik weer prima.

Ik had dit nooit voor mogelijk gehouden en wilde meteen deze informatie delen met anderen. Op dit moment geef ik workshops en cursussen aan mensen die ook het gemak willen ervaren van het leven zonder lenzen of bril. Die dit op natuurlijke wijze willen doen, zonder een dure ooglaserbehandeling met alle bijwerkingen die daarbij komen. Ik leer ze de Batesmethode, maar ook anderen oefeningen die mijzelf en anderen hebben geholpen bij het helen van de ogen.

Ontspanning voor de ogenOntspanning is de sleutel

Als je je ogen niet leert ontspannen, zullen ze alleen maar verder achteruit gaan. Er zal steeds meer verstarring komen en er is zelfs een kans dat je vervelende oogziektes gaat ontwikkelen, zoals staar, glaucoom, maculadegeneratie.

Daarnaast heb ik ontdekt dat wanneer je door een bril of lenzen kijkt, je niet de werkelijkheid ervaart, omdat je door een stuk glas naar buiten kijkt. Doordat ik nu kijk zonder bril, ervaar ik de wereld veel kleurvoller en levendiger.

De sleutel tot het verbeteren van je ogen is ontspanning, maar hoe doe je dat?

Unieke Ontspannen Ogen MP3

Oog ontspanning

Zoals je nu weet is het belangrijk je ogen te ontspannen als je van je bril, lenzen of oogklachten af wilt komen. Ik heb een MP3 voor je opgenomen waarmee ik je dit ga leren. Je gaat leren palmeren: hierbij sluit je, met je handen, je ogen geheel af van het licht. Dit alleen al geeft ontspanning, want de ogen hoeven niets te zien. Om tot een nog diepere ontspanning te komen, helpen de oefeningen die op de MP3 staan.

Tijdens het luisteren naar de MP3 laat ik je precies voelen hoe jij je ogen kunt ontspannen. Het zal je direct ontspanning in je ogen geven, waardoor je kunt merken dat je beter gaat zien, beter gaat slapen en je prettiger gaat voelen in je lijf.

De MP3 bestaat uit vier verschillende oefeningen waarbij je al direct resultaat voelt.

  • Korte oefening als start, of te gebruiken als korte oefening tussendoor.
  • Oefening waarbij je leert hoe je de oogspieren kunt ontspannen.
  • Oefening waarbij je leert hoe je de oogbol, de oogzenuwen en de visuele cortex kunt ontspannen.
  • Energetische oogontspanningsoefening waarbij je de energie in je ogen weer laat stromen.
  • Korte uitleg met illustraties hoe de oefeningen toe te passen.
  • De
    oefeningen zijn zo opgebouwd dat je 1 oefening kunt doen als je weinig
    tijd hebt en meerdere oefeningen als je meer tijd hebt.

Oog ontspanning door palmerenPalmeren helpt bij oogontspanning

Wat gaat deze MP3 voor je betekenen?

  • Je gaat een paar oefeningen leren die ervoor gaan zorgen dat je jouw ogen compleet kunt ontspannen. Hierdoor ga je merken dat je niet alleen beter gaat zien, maar dat de kwaliteit van je slaap ook beter wordt.
  • Je zult na de oefeningen heerlijke ontspanning in je ogen voelen, waardoor je beter kunt gaan zien. Ontspanning
    is de sleutel om beter te gaan zien. Het begint vaak met een kort
    moment van goed zicht na de ontspanningsoefening. Het lichaam is de
    spanning zo gewend dat het snel weer in die spanning kan gaan zitten. Om
    goed te gaan zien is het belangrijk zo vaak als mogelijk te palmeren.
  • Je zult merken dat je hele lichaam en geest zich ontspannen tijdens
    de oefeningen en daarna. Je zult merken dat, als je jouw ogen kunt
    ontspannen, dit invloed heeft op je hele lichaam en dat je je er
    rustiger door gaat voelen.
  • Als je de MP3 beluistert voor het slapengaan, zul je merken dat je makkelijker inslaapt. Dit kan echt een zegen zijn voor mensen die heel veel moeite hebben om in slaap te komen.
  • Je zult merken dat je dieper gaat slapen, waardoor je uiteindelijk uitgeruster wakker wordt.

Dit is wat je ontvangt bij de MP3

Je kunt de MP3 nu ontvangen als online versie met vier MP3-bestanden. Je kunt deze direct downladen en gebruiken wanneer jij wilt. Zet ze op je computer, ipod, mp3-speler, telefoon, enzovoort.

Door regelmatig naar de MP3 te luisteren terwijl je palmeert, ontspannen je ogen meer en meer. Hoe langer en hoe vaker je palmeert, hoe beter het resultaat. Je kunt de MP3 beluisteren op verschillende momenten van de dag. Op momenten dat je weinig tijd hebt kun je een korte oefening doen. Op momenten dat je meer tijd hebt kun je meerdere oefeningen achter elkaar doen. De MP3 is zo opgebouwd dat je hem kunt gebruiken om uitgebreid te palmeren maar ook voor een kort moment.

Ontvang nu Direct Toegang tot jouw Online Oog Ontspannings Pakket

Direct toegang tot ontspanning

Ik wil je ook iets extra’s geven

Bonus 1- E book Moeiteloos Kijken Zonder Bril of Lenzen

moeitelooskijken-MIn dit ebook vertel ik je meer over mijn eigen ontdekkingstocht naar goed zien. Wat heeft mij allemaal geholpen om spanningen in mijn ogen los te laten? De pieken en dalen die ik heb meegemaakt. De oefeningen die mij verder hebben geholpen

  • Wil je ook weer leren zien zonder bril of lenzen?
  • Wil je lezen wat jouw rug met je ogen te maken heeft?
  • Hoe zorg je ervoor dat jij je weer thuis voelt in jouw eigen lichaam?
  • Zit jij in het zware, of kies je voor het lichte?

Het boek bevat vier onderdelen die jou helpen antwoorden te geven op deze vragen en meer.

  • Mijn eigen verhaal over mijn pad naar goed zicht, met mijn diepste dalen en hoogste pieken.
  • Als ondersteunend hulpmiddel een samenvatting van de creatiespiraal van
    Marinus Knooppe vertaald naar het verlangen om weer goed te kunnen zien
    en hoe je dit verlangen kunt omzetten naar een
    goed resultaat.
  • Duidelijk uitgewerkte, makkelijke oefeningen die je helpen om weer goed te gaan zien.
  • Overzicht van therapieën die je kunnen ondersteunen om weer goed te gaan zien.

Bonus 2 – Speciale Oogmeditatie

OogmeditatieAls speciale bonus ontvang je een extra MP3 met Oogmeditatie-oefening. Een hele bijzondere oefening waarbij je in gesprek gaat met jouw ogen. Ook benieuwd wat jouw ogen te zeggen hebben? Dat lijkt misschien vreemd, maar mijn ervaring is dat mensen meestal een antwoord krijgen als ze hun ogen vragen wat zij nodig hebben. Je onderbewustzijn weet het antwoord namelijk wel en via deze mediatie kun je makkelijker contact maken met je onderbewuste.

Bonus 3 – Instructievideo’s Zwaaien

Instructie video zwaaienZwaaien heeft mij, naast palmeren, veel ontspanning gegeven. Voor mij is het de ideale combinatie voor het slapengaan. Ik val direct in slaap. Ook is het een oefening die me helpt uit mijn hoofd te komen als ik teveel aan het piekeren ben en ik merk dit altijd direct aan mijn zicht. Ik ga meteen beter zien na het zwaaien. Het is echt een Superoefening. In deze video leg ik uit hoe je drie verschillende zwaaioefeningen goed uitvoert. Waar je op let bij het zwaaien en op welke manieren je de oefening toe kunt passen. Na het zien van de video kun je de oefening direct zelf doen.

Bonus 4- Handboek Moeiteloos Kijken Zonder Bril of Lenzen

handboek-MHet is belangrijk om de oefeningen en tips ook in het dagelijkse leven toe te gaan passen. Om je hierbij te helpen heb ik het handboek geschreven. Dit boek volgt de lijn van het ebook. Je wordt daarnaar steeds terugverwezen om verschillende oefeningen nog eens na te lezen. Het handboek biedt een stappenplan om je te helpen de informatie te integreren en met de mp3-bestanden en filmpjes aan de slag te gaan.

Het handboek helpt je op drie manieren om moeiteloos kijken toe te gaan passen in het dagelijkse leven.

  • Stappenplan om je bril af te gaan bouwen
  • Stappenplan om de oefeningen uit het boek toe te passen en te integreren
  • Vragen die je bewust maken hoe je zicht aan het veranderen is

Wat zeggen anderen over mijn methode?

“Ik heb een aantal maanden geleden je oogoefeningen gekocht en ik wil je laten weten dat ik er erg blij mee ben. Ik heb er veel profijt van, en merk nu pas hoezeer mijn ogen doorgaans gespannen zijn, en ook hoe goed het voelt om daar iets aan te kunnen doen.
Bedankt daarvoor en veel succes met je website en nieuwsbrieven!”

Koos Boertjens

“Ik heb je boek bijna uit, erg leuk geschreven! Ik vond het vooral ook goed in elkaar zitten, een goed ritme, goede opbouw. Veel goede tips en inzichten. Ik ben nu elke avond gaan palmeren en sindsdien val ik veel gemakkelijker in slaap! Het werkt echt, want ik had nog steeds moeite met inslapen, maar dat is nu weg! Heerlijk. Dat zoiets “simpels” zoveel invloed kan hebben.”

Reina Hilarides

Mark Brandes over Moeiteloos kijken“Ik ben in je boek begonnen en vind het heerlijk lezen. Ik vind het persoonlijke erg mooi, je schrijft alsof je het vertelt, wat het erg dichtbij doet voelen. Toch zijn het steeds losse stukjes, hapklare brokjes. Het geeft ideeën over de mogelijkheden die er zijn en de kennis die er is. Omdat het zo als een avontuur geschreven is, spreekt het ook de eigen creativiteit aan, zo van: wat zou ik doen? Wat ik bijvoorbeeld voor mezelf ontdekt heb, is dat het voor mijn ogen en mijn nek erg stimulerend voelt wanneer ik het boek in horizontale of verticale achtjes beweeg tijdens het lezen. Het maakt ook dat de informatie die ik lees soepeler binnenkomt. Ik vond het trouwens ook leuk om te lezen dat je met het lopen op blote voeten begonnen bent. Ik zou dat ook willen doen, maar voel een drempel. Kun je niet een keer een workshop in het park op blote voeten geven? En me helpen uit de kast te komen?”

Mark Brandes

“Mijn dank is groot aan u, ik heb uw oefeningen echt ervaren als de oplossing om beter te kunnen zien. Vooral het palmeren vind ik prima.”

Chrisnel Payoute

“De oefeningen die we hebben gedaan heb ik voor mezelf herhaald en ik ga daar beter van zien. Dit is zeker zo bij het zwaaien. Waar ik blij van word, is het gevoel meer diepte te zien, dit is erg ontspannend en ruimtelijk. Als ik bij dat gevoel blijf, wordt het beeld ook vanzelf scherper.”

Michiel

“Ik ben enthousiast je boek gaan lezen. Ik vind het heel prettig leesbaar en toegankelijk voor veel mensen. Ik herken dat je bril verliezen een ommekeer kan betekenen. Inmiddels heb ik ook 1,5 jaar geen bril meer en dat bevalt me goed. Wil ik zo houden. Mooi dat je ons deelgenoot maakt van je innerlijke zoektocht naar heel veel verschillende en verrassende manieren om naar je ogen te kijken. Voor mij was het een eye-opener dat het gaat om focussen vanuit de ontspanning. Dat slechtzien veroorzaakt wordt door de spanning in de oogspieren. Verrassend dat de ogen veel willen bewegen en dichtbij en veraf willen kijken. Dat ze ervan houden om te knipperen.

De rasterbril waar je het over hebt, werkt echt! Ik heb dat ervaren op de Levenskunstbeurs, waar we elkaar ontmoet hebben. Ik vind het echt een openbaring dat je door zo’n bril met gaatjes opeens scherper kunt zien. Je hebt me met dit boek geholpen om heel anders en met meer aandacht naar en met mijn ogen te kijken.

Alleen al door het lezen van dit boek reageren mijn ogen sterk. Ze prikken meer, zijn gevoeliger en er gebeurt van binnen van alles.”

Dianne Bosch

Ik gebruik de CD heel regelmatig bij het palmeren en vind de begeleiding hierbij heel prettig. Door niet steeds zelf mijn gedachten (lees aandacht) naar de ogen te brengen, is de CD een fijne begeleiding bij het palmeren en ontspannen van de ogen! Een echte aanrader, ook als je (nog) geen cursus hebt gevolgd. Ontspanning voor de ogen is een weldaad, de begeleiding maakt het cadeautje voor mijn ogen compleet.”

Anja Jacobs

“Ik ben blij dat ik door jou de oogontspanningsoefeningen opnieuw ontdekt heb. Het ontspant mijn hele geest en is zeer stressverlagend.”

Ria Huisman

“Bedankt voor de oefeningen. Ik ben met mijn zoon van 8 begonnen om dagelijks de eerste oefening te doen (hij heeft last van een “lui” oog en pijn aan dat oog). Hij vindt de oefening heel prettig.”

Christa

100% Garantie

Mocht de MP3 je niet bevallen, dan geef ik je binnen 30 dagen een niet-goed-geld-teruggarantie. Ik vind het belangrijk om tevreden klanten te hebben die mijn produkten gebruiken. Stel, het is niets voor jou, stuur me dan binnen 30 dagen een email en ik stort het geld terug op je rekening.

Ontvang vandaag jouw eigen Online Oog Ontspannings Pakket

Als je vandaag bestelt krijg je het onderstaande digitale pakket:

  • Oogontspannings-MP3
  • Moeiteloos Kijken Zonder Bril of Lenzen (als ebook)
  • Oogmeditatie-oefening (als MP3)
  • Videoinstructies van drie verschillende Zwaaioefeningen (online versie)
  • Handboek Moeiteloos Kijken Zonder Bril of Lenzen

—————————————————————————-

Totale waarde € 197,- Betaal nu slechts 97 euro

Klik op onderstaande knop om jouw Online Oog Ontspannings Pakket direct te gebruiken

DIRECT TOEGANG