Page content

Wat helpt bij pijn aan ogen

traan door pijn aan oogPijn aan ogen, droge ogen, vermoeide ogen, branderige ogen, rode ogen… Al deze klachten komen wekelijks voorbij in mijn praktijk. Vooral pijn is een heel vervelend probleem. Ik heb al tientallen wanhopige en slechtgehumeurde cliënten met oogpijn zien binnenkomen. Gelukkig liepen ze vaak opgelucht en vol goede moed de deur weer uit. Mijn krachtigste anti-oogpijntip: gebruik je fantasie. En dat bedoel ik heel letterlijk.

Pijn aan ogen genezen

Ga er maar eens goed voor zitten. Kies een fijne, rechte stoel en laat je ellebogen rusten op een kussen dat je voor je op de tafel hebt gelegd. Wrijf je handpalmen tegen elkaar. Niet alleen komt hierbij warmte vrij, maar ook de helende energie die je jezelf zo meteen cadeau gaat geven. Leg je handpalmen als twee kommetjes over je gesloten ogen heen, de vingers liggen op je voorhoofd. Hoe gaat het met je ogen? Observeer ze in gedachten. Misschien zijn het twee harde balletjes, of zeurende, pijnlijke knikkers. Gespannen veertjes die op knappen staan. Hoe voelt het voor jou?

Richt je aandacht nu op een van de ogen. Adem diep in en laat de zuurstof ernaartoe stromen. Stel je voor dat de adem diep in de oogbol doordringt en daar alles spanning losweekt. Kleine klontjes spanning komen vrij. Tenslotte laat je bij de uitademing de spanning helemaal wegstromen. Misschien zie je een kanaaltje waar de rommel door weg kan, of vloeit de pijn juist aan alle kanten tegelijk je oog uit. Stel het je knikkersvoor op een manier die bij jou past.

Na dit een paar keer te hebben herhaald, fantaseer je dat je je oog diep laat wegzakken in de oogkas. Voel hoe het daar ronddobbert in een badje van verzachtende substantie. Lichtjes drijft het een klein beetje heen en weer, op en neer, op het ritme van de ademhaling. Blijf dit lekker een paar minuten doen en observeer daarna het verschil met het andere oog. Dat voelt anders, toch?

Geef je andere oog nu natuurlijk zo’n zelfde VIP-behandeling. Als je veel last hebt van oogpijn, raad ik je aan om deze oefening zo vaak als kan te doen. Voordat je aan de dag begint, voor het slapengaan en tussendoor. Om alles nog makkelijker en prettiger te laten verlopen, kun je de mp3 uit mij oogontspanningspakket gebruiken, waarbij ik je op rustgevende wijze door de oefening heen begeleid.

Gebruik je fantasie bij pijn aan ogen

Verbeeldingskracht is een heel sterke bondgenoot in de strijd tegen oogklachten. Het lichaam reageert veel beter op wat we onszelf voorstellen, dan wij weten. Gebruik je fantasie om weer te leren kijken met het hele visuele systeem, en niet meer alleen met je ogen. Die zijn slechts het topje van de ijsberg van je visuele systeem. De oogzenuw loopt vanaf het oog dwars door het hoofd naar de hersenschors, in het achterhoofd. Hier visuele cortex pijn aan oogkomen pas de prikkels binnen van de beelden die op het netvlies vallen, en hier worden ze vertaald. We zien dus eigenlijk pas wat we zien, als de informatie in ons achterhoofd is aangekomen. Het is heel makkelijk om te leren voelen dat dit zo werkt. Als je je warme hand op je achterhoofd legt, merk je meteen wat dit doet met je zicht. Ik ga het niet verklappen.

21 dagen: een afspraak met jezelf

Oogpijn betekent vaak: teveel hooi op je vork. Het is blijkbaar echt tijd om je leven te beteren. Een goede conditie van je ogen bereik je door een omslag in je denken. Verdiep je in ontspanning, bewustwording, aarding en voeding. Ik kan je daarbij helpen, want zelf legde ik precies dezelfde weg af als jij. Lees onder dit artikel meer over mijn gratis e-book en mijn cursussen.

Je hoeft niet je hele levensstijl in één keer te veranderen. Je kunt het best beginnen met het toepassen van een paar nieuwe dingen en met jezelf afspreken deze de komende 21 dagen vol te houden. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat het 21 dagen duurt om een nieuwe gewoonte aan te leren. Gun jezelf deze tijd, en geef niet op als je niet meteen resultaat boekt. Wat heel goed helpt, is het bijhouden van een ogendagboek. Schrijf op wat je doet en wat het effect is. Ik durf te wedden dat niet alleen je ogen zich beter gaan voelen, maar dat er veel meer zal gaan gebeuren in je leven. Maak je op voor verbazing, verandering en verrassing.

Wil jij ook van je oogklachten af?

Door te blijven wandelen op de platgetreden paden zal de conditie van je ogen waarschijnlijk verder verslechteren. Als je echt van je oogklachten af wilt, moet je zelf besluiten tot actie over te gaan. Je kunt nu de eerste stap zetten en beginnen met het downloaden van mijn gratis e-book. Daarin geef ik je zeven heldere tips om je te helpen je ogen te genezen en weer goed te gaan zien.

Wat kun je dan doen om pijn aan de ogen te herstellen of te voorkomen.

In mijn online presentatie leer ik je de stappen die je direct kunt gaan zetten. Om op een natuurlijke wijze goed te gaan zien met je eigen ogen.

Meld je via onderstaande link aan voor de gratis presentatie en leer:

  • Hoe ik en mijn klanten van slecht zicht naar goed zicht zijn gegaan, zonder brillen, lenzen of laseren
  • Hoe ogen met klachten weer gezond en vitaal kunnen worden.
  • Wat er nodig is om te zien met je eigen ogen, dus zonder bril, lenzen of laseren
  • Waarom de mindset van schaarste er voor zorgt dat je nu niet goed ziet.
  • Waarom de fabel dat worteltjes eten goed voor je ogen is, niet klopt.

Presentatie: Gezonde ogen zien perfect

Wil je hier direct mee aan de slag? 

Neem dan contact op voor een gesprek door op onderstaande klikken te klikken. Dan gaan we direct van start.

Klik hier om je aan te melden voor een gesprek.

Wie ben ik?

Droge ogenMijn naam is Karin Hogenboom en jouw ogen zijn mijn passie. Al meer dan zeven jaar help ik mensen om goed te gaan zien met hun eigen ogen. Ik heb me gespecialiseerd in de gezondheid van de ogen en ik weet wat ze nodig hebben om hun vitaliteit terug te krijgen. Goede zorg, aandacht en tijd voor jouw ogen, dat is waar ik voor sta.

Ik hoop je terug te zien tijdens de presentatie, reserveer hier snel je plekje.

Hartelijke groeten,

Karin Hogenboom

Specialist in Gezonde Ogen

    Comment Section

    7 reacties op “Wat helpt bij pijn aan ogen


    Door Jochem op 18 mei 2013

    Mijn vader heeft best wel last van onze kat, wat betreft oog irritatie.
    Bestaan er ook bepaalde drukpunten waarmee je dat kan verhelpen of verminderen?


    Door Karin Hogenboom op 18 mei 2013

    Je kunt op verschillende punten drukken op de randen van je oogkas, aan de zijkanten van je neusbrug een aan het begin van je wenkbrauwen.


    Door Marjan op 8 december 2012

    Ik heb erg last van mijn ogen tijdens het lezen, nu zijn we laatst naar opticien geweest waaruit bleek dat ik bij beide ogen goed zie. Toch heb ik een birl gekocht, die ik nu opzet maar nog steeds doen mijn ogen pijn bij lezen. Ik ben dan ook het overzicht kwijt en lukt me dsn niet om mijn werk goed te doen.
    Hoe kom ik hier van af?


    Door Karin Hogenboom op 8 december 2012

    Beste Marjan,
    Ontspanning is heel belangrijk voor je ogen. Waarschijnlijk ben je teveel je best aan het doen om te lezen. Je kunt om te beginnen mijn gratis ebook downloaden, voelen wat de tips doen voor je ogen. Je kunt je hier aanmelden voor het boek:
    https://volzicht.nl/zeven-tips-om-goed-te-gaan-zien-2/
    groetjes Karin


    Door Roy op 25 november 2012

    Allebij mijn aders in mn ogen zijn helemaal rood alleen onder het midden maar als ik knipper doet het pijn en het lijkt wel met de dag erger te worden en zit ook vaak achter de conputer zon 5/6uur per dag -Roy


    Door Roy op 25 november 2012

    Allebij mijn aders in mn ogen zijn helemaal rood alleen onder het midden maar als ik knipper doet het pijn en het lijkt wel met de dag erger te worden en zit ook vaak achter de conputer zon 5/6uur per dag


    Door Karin Hogenboom op 25 november 2012

    Hoi Roy,
    Belangrijk is in ieder geval dat je wat vaker weg loopt van de computer, je kunt een rasterbril kopen, dat helpt ook tegen de spanning en zorgen voor goede volspectrumdaglichtlampen. Die zijn te koop bij http://www.morgenisnu.nl.
    Ook kan ik je mijn cursus Gezonde ogen aanraden: http://urly.nl/59y

    Plaats een reactie


    *